Friday, January 4, 2013

Check iPhone có bảo hành chính hãng và xài được bao lâu rồi?

    Check iPhone có bảo hành chính hãng và xài được bao lâu rồi?


    Để Biết được iPhone bạn đang sử dụng đã sài được bao lâu hoặc còn Bảo hành từ chính hãng hay ko các bạn có thể truy cập vào link bên dưới để xem . 

    Bước 2: Nhập thông số máy của bác vào : gồm số series và nước bán iphone của mình. Để biết được iPhone của mình được bán từ nước nào thì hãy vào đây dùng số Model để check .

    Ví dụ : Với máy thông số sau đây: Số Serial - 86837095Y7H

    Model - MB489RS

    Các bạn có thể biết máy của mình bảo hành tới ngày nào, và quan trọng hơn là ngày nào bạn có thể xem xét điều kiện "complimentary phone support ".

    Ích lợi:

    1. Xem được thời hạn còn lại của bảo hành của hãng. Tức là biết máy mình đã dùng được bao lâu (bảo hành này là 12 tháng). Rất có ích với cả máy cũ và máy mới.

    2. Đổi máy nếu máy lỗi. Điều khoản eligible for complimentary phone support mình kiểm tra theo link http://www.apple.com/support/country...=complimentary và chọn nước bạn mua hàng sẽ có thông tin:

    Trích:
    Complimentary Support (Hong Kong)

    What is complimentary support?

    Complimentary hardware support provides telephone support for basic setup, installation, assembly, and connectivity. See the support-related materials included with your Apple product for more information.

    Complimentary software support provides telephone support for installation, launch, or reinstallation (not including data recovery) when your hardware configuration meets the minimum system requirements for the software. See the support-related materials included with your Apple product for more information.

    How much complimentary support do I get?
    Most Apple software and hardware products include unlimited complimentary support incidents within the first 90 days of product ownership.
    See the support-related materials included with your Apple product for more information.

    Service and support for your iPhone is available from the point of purchase. If you purchased your iPhone from your wireless carrier, they will provide you with the necessary technical support. If you purchased your iPhone from the Apple Online Store, please contact Apple Technical support.

    Who will help to provide me complimentary support?

    Service and support for your iPhone is available from the point of purchase. If you purchased your iPhone from your wireless carrier, they will provide you with the necessary technical support. If you purchased your iPhone from the Apple Online Store, please contact Apple Technical support.

    How does Apple define “support incident?”
    Apple defines a support incident as a specific, discrete issue that can be addressed by isolating its origin to a single cause. Apple, in its sole discretion, will determine what constitutes a support incident. A support incident has reached resolution when the customer receives one of the following:

    • Information that resolves the issue
    • Information on how to obtain a software solution that will resolve the issue
    • Notice that the issue is caused by a known, unresolved issue or an incompatibility issue with the supported product
    • Information that identifies the issue as being resolved by upgrading to a newer release of the supported product
    • Notice that the issue has been identified as a hardware equipment issue
    • Information that isolates issue to a third-party product, not supported by Apple
    Learn how to contact Apple for support and service.
    Như vậy nếu trong thời gian còn điều kiện đổi thì có thể được đổi. Thông thường là lỗi liên quan đến phần cứng nó không được như máy bình thường mà Apple công bố. Tất nhiên việc cho đổi hay không chỉ có Apple quyết định hoăc là nhà cung cấp dịch vụ di động nơi mua máy thực hiện.

    Lưu ý là điều kiện là bạn phải có giấy tờ chứng minh sở hữu hợp pháp của iphone mang đổi nhé. Giấy này chính là giấy mua hàng hoặc biên lai giao hàng nếu mua từ Apple Store Online.